Bir seyahat,bir şehir,bir kitap

Saturday, November 24, 2007 | |

Birkaç günlüğüne uzaktaydım, New York City'de 3 günlüğüne.. Aslına bakılırsa çok fazla bir şey yaptığımı söylemek hatalı olur, çünkü ben 2. gün akşam yemeği saatinden önce dışarı çıkmadım bile, ev havası özlemimden.Hatta oturup kitap okudum ve 22. kattaki evden gökdelelerden taşan kirlilik ve ışıltıların garip birleşimini izledim. New York, Richmond'dan çok farklı bir yer..Richmond'da 3 senedir yaşayıp, hala "Richmond'ı gezdir bakalım" denilse; ağzım açık bakacağım gerçeği malesef ki yadsınamıyor. New York öyle değil sanırım, yani burası gibi karışık değil, sanki yıllardır orada yaşıyormuş hissini veriyor insana ilk saatten itibaren...Sokaklar, caddeler ve bulvarlar,Manhattan'da kolay bir bilmece gibi dizilmiş. Yatay olanlar bulvar, dikey olanlar cadde. Kendi kendime gece 11de eve dönerken bile, sanki hep o caddelerden geçermişim gibi, 34ün 6sı, 7si, 8i diyerek sayarken,buldum. Bir nevi Alice'lik. İnsanın kulağına sürekli olarak yabancı bir dil çalınıyor. İspanyolca, çince, japonca, türkçe, rusça, bulgarca...Çabuk alışıyor insan ama yoran bir şehir. İnsanlarına gelince; o kadar alışmışlar ki bu fazla kapitalist düzene, sanki artık yadırgamak bile yadırganacak bir şey onlar için. Mesela son fotoğraftaki adamı çekerken rahatlıkla poz verdi bana, hiç çalma istifini bozmadan...Yüzündeki yorgunluk, bence hayattan bezmişlik öylesine asılmış bir maskeymiş gibi, ben fotoğrafı çektikten sonra para vermemi istedi. Önünde duran teneke kutuya büyük sayılmayacak kağıt para bıraktım. Gülümseyip teşekkür etti. Manhattan'daki kalabalık caddelerden birinin en kalabalık bulvar bölgelerinden çıkınca, ufak bir pazara denk geldik, az müşterisi olan. New York sanki gecenin daha çok yakıştığı bir şehir; gündüz gözüne sevimsiz ve yorucu gözükürken, gece o sevimsiz yorgunluk ve kirlilik ışıkların bir tül gibi kapadığı sahneye dönebiliyor. Sanki herkes sahnede, değişik kıyafetler ve tarzlarla. Malesef ki fotoğraf makinamın azizliğine uğradığımdan, sadece 7-8 fotoğraf çekebildim; kendimin bir fotoğrafı yok bile hatta. En çok da tam otobüse binmeden gördüğüm tek başında "US killed 3896?? soldiers and many more" pankartıyla gezen adamı çekemediğime üzüldüm. Richmond artık daha da kocaman ve ölü bir şehirmiş gibi. Sanki NewYork kendini çok paraya satan,gözde bir fahişeyken; Richmond ruhunu bile bedavaya satmayı seçmiş. Yada öyle bir şey.. Bunun fotoğrafı çekilir miydi ki?
...To some extent a pretty woman walking down the street in a metropolitan
...Astonished by the existence of a rural town bazaar
...Keeping silence, just shot the photo.


Maybe Under the capitalist rules,
For each street photo,You pay
...Posing the tiredness, is just a pose you can do with money.
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv