Kimin Liz'iydi o?

Saturday, May 17, 2008 | |

Son 3-4gündür gazeteyi her açtığımda bizim Liz'in değişik şapka ve broşuyla beraber eli göbeğinde cumhurbaşkanı Gül ve kollarını nereye koyacağına karar verememiş, "acaba türban bu sefer iyi bir stil yakaladı mı?" der gibi bakan eşinin fotoğraflarını görmekten sıkıldım.
Manşetten kaçsam, kenardan yakalıyor sanki. Liz'le ilgili haberlerin yarısından fazlası da Pazar Keyfi/Sürprizi vs'nin şıklar ve rüküşler tadında geçiyor.
Böyle Liz, Liz diye kendi kendime homurdanırken, annem "Liz kim ya?" diye sordu.
"Liz işte, bizim Liz, Kraliçe olan. 2.sinden hem de." dedim, güldük.

Bursa'da cami/türbe girişinde "türban" takmış.. Vaaa, 1-0 oldu, gol atıldı sanki. Ne var yani? İtalya'da da kiliselere girerken uzun pantalonsuz, yarım kollu tshirtsüz almıyorlar içeri. Mecbur alıp giyiyorsun. Dine saygıdan takıp girmiştir işte kadın da. Her dini mekanda uygulanan bir şey, gol filan yok, üzgünüm.
Bu görüntü yayınlandıysa da ben kaçırmışım zaten, meraklıyım o yüzden. Şapkasını çıkarmış mıydı?
Aslında her şey bu Liz'in yüzünden. Böyle şapka-broş-süs- heybetli bir şeyler takması yüzünden her kraliçeyi onun gibi sanıyordum.
Norveç kraliçesi Sonya'yı da görünce afallamıştım o yüzden. Kadın gayet kendi halinde, maksimum Angela Merkel süsünde ve gerçekten içten biriydi.
Buna rağmen, hepimiz çemkirmiştik okul Kraliçe gelecek diye biraz düzenlendi diye.
Madem biz birleşik dünya kolejindeyiz, eşitlik-özgürlük-dünya barışı vs vs amaçlarıyla kurulmuş sayılı okullardan biriyiz, kraliçeye bu kadar iltimas niye diye, okuldaki 200kişiden 195imiz burun kıvırmış, okul yönetimini eleştirip durmuştuk.
Sonya'nın bizim Kimya dersine geleceğini öğrenince de, Kanada'lı hocamız Mark bir deney koymuştu o günkü plana. Meredith de oturup ağlamıştı, "nerede eşitlik?" diye, hepimiz de Mark'ı eleştirip Meredith'e arka çıkmıştık.
Sonya geldiğinde, aramın iyi olmadığı deneylerde bir şeyler uydurmaya çalışıyordum sanırım, kadın yanıma gelince, zoraki bir el sıkışıp arkamı dönmüştüm.Bizim okul onun sayesinde kapanmaktan kurtulmuştu hal bu ki.

Şimdi düşününce çok komik geliyor. "O hiç kraliçe gibi değildi ya, ben böyle heybetli bir şey bekliyordum" deyip duruyorum.
Hep bu Liz'in kıyafetleri yüzünden işte.
Nasıl işlemişse kafama, her kraliçeyi öyle sanıyormuşum.
Şimdi de televizyonda her haber saatinde "bu kez şunu giydi, şunu taktı" diye duyup, bunun haber değeri oluşuna şaşınca; Kraliçe Sonya'nın bu şaşırmada etkisi olduğunu hatırlayıp, o yıllardaki hallerimize gülmeden edemiyorum.

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv