And it is all about dreaming the counting...or else...

Tuesday, January 20, 2009 | |

Garip bir şeyler oluyor sanki.

Dün geceki saçmasapan ve taban tabana zıt iki uyanışımdan belli. 
Bebeklerin uykusunda gülümsemesi ve buna bağlı bin kişinin " aa, bak gülüyor" deyişindeki şirinlik misali, gecenin bir yarısı hala hatırlamadığım bir rüya görmüş olacağım ki, uyanıp 10-15dk güldüm. Kocaman kahkahalar eşliğinde hem de.
Ne gördüm?
Pıtı pıtı bir şeyler, tık tık filan. 
Saçmasapan ve açıklanamaz bir şey.
Ardından dün okuduğum haberlerden olacak, kendi kendime korku yarattım. Çok kahve içenler, içmeyenlere nazaran (böyle bir kelime var mı bilmiyorum, ona benzer bir şey olacaktı) daha çok halüsinasyon ya da daha önce ölmüş insanların hayalini görürlermiş. Gülerek uyanınca, gülmem de bitince, aileden ölmüşleri geçirdim bir aklımdan önce. Hayalini görsem de korkmayacağım, aksine gördüğüme sevinebileceğim sevgili aile ölülerini belirledim. Sonra da uyumuşum zaten.
Sabaha karşı bir hışım yine uyandım.
Ama bu kez gördüğüm rüyayı hatırlıyorum, kişiler biraz flu olsa da. Sinir krizi geçiriyordum rüyamda. Şu an da içinde bulunduğum odadaydım, odaya da bir sürü insan doluşmuştu. Nedense bir şeye sinirleniyordum ve ciddi kriz geçirdiğimi anımsıyorum. Bir de odadan hepsini kovduğumu hatırlıyorum. Galiba birilerine bağırırken de bayılmıştım.
İki rüya arasındaki 7 saçma benzerliği bulunuz. Süreniz başladı. Falan feşmekan. 

Dün sanki boğazım düğümlendi. 2 sene ölmüş Hrant Dink öleli. Anma haberlerinin altında yapılan yorumlarda sürekli denk gelinen replik: 1 Ermeni öldü diye yer yerinden oynuyor, yüzlerce mehmetçik ölüyor, kimse sesini çıkarmıyor.
Bunları yazanlar da bir durup kendilerine sormalı aslında. 
Yer yerinden oynuyor da, katiller bulunuyor mu sanki? "Öldüreceksin dediler, aslında o an gözgöze gelince üzüldüm biraz ama sonra öldürdüm." diyen gencecik ve kendini ve onu adam yerine koyan canlılar var yeryüzünde. Amibimsi. Tek hücreli. Bölüne bölüne çoğalan. Çoğaldıkça her yanı saran. Birisi öldür dedi diye adam öldüren canlılar var. Etrafımızda. Orda, burda, şurda... Her yerdeler... Bayrak açıp açıp saçmalıyorlar. Birisinin öldür demesiyle gidip eline silah alan zihniyet nasıl bir şeydir? 
Bu adam çıkıp sonra gülerek Jennifer Lopez hayranıyım filan diyor sorgularda, tutup biz de haberlerde okuyoruz. 
"Ermeni bu kötü dediler, vurdum."
"Türklere laf etti vurdum."
"Askere laf etti vurdum."
"Polisten şikayet ediyordu vurdum."
"Gak dedi vurdum."
"Guk dedi vurdum."
Ölmek için öldürmek için bu kadar kolay sebepler bulunabiliyorken, yaşatmak için tek bir sebep bulamamak niye?

2 sene oldu Hrant öleli. 15 sene oldu A öleli, 36 sene oldu B öleli, 8 sene oldu C öleli... Oturup sene sayıyoruz, ölü sayıyoruz...
Peki biz neden katilleri hiç adam gibi doğru düzgün sayamıyoruz?

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv