"Yeni yıla nasıl girersen öyle geçer"

Tuesday, January 1, 2008 | |

diye tabir edilen şey umarım gerçek değildir. Bütün senemi uçuklu geçirmek istemem çünkü. Gerçi ben bu söyleyişin doğruluğuna inanmam pek, öyle kendimizi motive ediyoruz sanırım. Ama doğru da olabilir tabii, bilemem, yüksek mahkemeye sormak gerek. Mesela her lise 2 öğrencisi zamanında böyle önüne test kitabı açıp, test çözüyormuş GİBİ yaparak girerdi. Ben yapmadım öyle bir şey, yapsaydım da aslında gerçek olurdu. "test çözer gibi" den öteye gidemezdim büyük ihtimal. Sonra, yine zamanında (artık değil, bilmiyorum yada haberim yok anlamında oluyor bu) babam bir kaç sene üstüste tuvaletteyken girmişti yeni yıla. 10-9-8.."Baba hadii yaaa".."Aaa, babam yine tüm senesini tuvalette geçirecek" diye yapılan, bitmeyen geyikler. Çocukluk tabi. Yılbaşlarında daha öyle önceden plan yapmak bana kısmet olmadı. Sadece 1 sene 12'ye arkadaşlarımla girmişimdir, o da lise 2'deydi sanırım. 10buçuğa kadar filan aile yemeğindeydim yine. Bu sene de bozmadık pek. Geçen sene çok soğuktu, biz 12 olmadan pijamalarımızı giyip, battaniyeye sarınıp, Ajda televizyondayken, "2007" filan demiştik galiba. Ondan önceki sene aile ve dostlarıyla dışarıda yemek yemiştik. Ondan öncesini pek hatırlamıyorum. Küçükken gezerdik gerçi, annemlerle yine. 92'ye kadar falan olan yılbaşı fotoğraflarımın hepsinde sağ elim hafif bilekten kırık, masanın üzerinde kıvırtırken konuşlanmış. Fazla dışa dönük bir çocuktum ben. Yazları annemler bara filan giderlerdi arkadaşlarıyla, beni de götürürlerdi -hiç ağırlığım olmazdı çünkü-, diğer tüm çocuklar -eğer aileleri getirmişlerse oluyor bu- uyuyup kalırlar, rezil olurlardı bar taburelerinde. Bense önümde kolam ve çekirdeklerim, ufak ellerle alkış yapıp, şarkıcıya eşlik eden bir miniminiydim. Annem "hadi gidiyoruz" diyene kadar çok eğlenirdim, uyuyan çocukları da ayıplardım mesela. Kendi çocuğumun da bana benzemesini sırf bu özellikler yüzünden isteyebilirim. Daha çocuğum yok tabii, ama olursa mümkünse arkamdan ağlayıp, inleyen ve bluzümü çekiştirip "hadi gidelim" diye sümüklerini süren bir çocuğum olmasın. Olursa da elim mahkum severim tabii ama, gıcık da olurum çocuğuma. Gören de yarın çocuk doğuracağım sanacak. Zaten İstanbul'a geldiğimde taksi şoförüne de "nişanlıyım" dedim. O da "Allah tamamına erdirsin" dedi. "Ne zaman düğün?" diye sordu. "Henüz belli değil, okul bitsin de öyle olur ancak" dedim. Neden böyle bir role-play'e giriştim bilmiyorum ama eğlenceliydi. Allahtan parmağımda yüzük var mı filan diye de bakmadı. "Beni şu kadarcık sevsen yeter, biliyor musun" deyip de pırlantaları sevgilimin gözüne sokan bir tip değilim ben. Zaten parmağımın ucuyla göstereceğim "şu kadarcık"tan daha çok sevgi beklerim ve severim sevgilimi, pırlanta filan gösterge olamaz, her şeyi reklama çevirmesinler lütfen.(Bu da güzel bir yeni yıl dileği bak, kenara not alayım) Ne diyordum? Yılbaşı. Yeni Yıl. Yeni yıl yeni yıl sizlere kutlu olsun mesela. Ben kapının önünde nar kırdım, her yer kıpkırmızı oldu. Batıl batıl kapımızı kapatıp, 2008'e girdik. Zaten dudağım o kadar çok acıyordu ki, gece boyunca krem sürdüm. Bir ara üşüme geldi, gidip yattım kalktım teyzemlerde. Grip olduğumu öğrenen teyzemin kayınpederi "rakı iyi gelir, iç kızım" dedi. İçtim ben de. Rakı bayağı faydalı bir içki aslında. Paracetamol veya antibiyotik dışındaki ilaçlarla içince de dokunmuyor ayrıca. Ertesi gün baş ağrısı da yapmaz, diş ağrısına birebirdir. Bir de küçükken bebekler ağlayınca damağına sürerler, susar o bebek hemen. Severim ben rakıyı, has bir içkidir, en sevdiğim alkoldür aynı zamanda. Biz gece 11'e kadar Kemal Bey'in 125milyar kazanması stresini izledik ailecek ve teyzemlerin ailesi-cek.
Uçuksuz ve burun akmadan geçen bir sene diliyorum. Genel olarak kimse hasta filan olmasın. Kestane kebap da hoş bir dilek. İyi bir gönüllü proje bulmak var sonra. Sevgilimle ilgili dileklerimi zaten ben ona söyledim. Yeni yıla nasıl girersek öyle geçmesin.Öyle olursa, bir dolu aile yine televizyona hapsolacak, istemem. Zovirax çok yakıyor, hiç tavsiye etmem. Bir de bu sene 2.kez iç pilavsız girdik yeni yıla, şimdi farkettim. Kınıyorum annemi. Olmamış.
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv