Plan şiirde yatıyormuş da; kaçırmışlar

Friday, February 22, 2008 | |

Ben şimdi gidip şairin yakasına yapışamam ki... Havalar değişken burada, dışarısı soğuk, ama gündüz vakti çok sıcak, ben gündüz vakti uyuyup, soğuk gece saatlerinde uyanığım.
Zaten saat farkı da var bir avuç dolusu, neredeyse tüm parmaklarımı alıyor sayması, 3 tanesi geri kalıyor bana; orta, nişanlanınca yüzük takılanı ve de ince sevimli küçük olanı. Onlarla bir bardağı bile dökmeden taşıyamıyor insan.
Saat farkı var diyordum, yani ben uyanıkken zaten ordaki de uyanık oluyor, ama yakasına yapışmak istediğim şair toprağın altında o saatlerde uyanık mıdır, diğer tarafla saat farkı ne kadardır, ne yaparsam saatleri ayarlayıp, "yakalanırsak birbirimizi tanımıyoruz tamam mı?" planını işletebiliriz, bilmiyorum.
Şiiri yazıp gitmişsin Orhan Veli. Ben tam dediklerini yapmışım şiirindeki, bugün farkettim. "Bekledim", hem de gereğinden fazla kadar süre bekledim kaçmak derdine, ne kadar kaçabilmişim dengeyi bilemeden mesela...Ama aslında beklemeye başladığımdan daha haberim yokken bile zaten geç kalmışım. Yaşımın 2 bölü 42 si (2/42) kadar yıl daha önce başlasaymışım, denk düşermişiz işte. Zamanla hep kavgalıyım sanki, hiç anlaşamıyoruz kendisiyle, yalan mı?
Bekleme bitti sonra sayın Orhan Veli...Tam da senin dediğin gibi, zaten "öyle bir zamanda gelmiş(geldi) ki, vazgeçmek mümkün olmadı."
Ve ben şimdi bir sonraki satır planını arıyorum ve bu nedenle yakana yapışmak istiyorum. Nasıl yaparsınız bunu Orhan ve Veli..? Tamam estetik olsun diye yarıda bıraktınız yada caydınız tam ortasında. Yada tutun ki Orhan başka Veli başka mısra söyledi, kavga çıkmasın diye "bu kadarı zaten yeterince anlatıyor" dediniz ve isimleri karaladınız altına. Ama içinizden şiirin devamındaki düşünceleri ve hayalleri nasıl engellemiştiniz? Kafanızdan, içinizden geçenleri.. Nereye koydunuz? Sen Orhan, "söz Veli'ye anlatmayacağım, ispiyonlamayacağım, ne geçirdin içinden?" Benim onu bulmam lazım...
Vazgeçmek mümkün olmadıktan sonraki adım ne? Veli?

Sinir etmeyin beni ya, gecenin kaçı olmuş, sizi bulamayacakken bile, ben şimdi devamı için yazısız, uçmuş gitmiş iç geçirmelerinizi nasıl tahmin edeyim?
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv