Facebook paralı mı oluyor?

Saturday, April 18, 2009 | |

Bunu ne zaman duyduğumu hatırlamıyorum aslında, ama burdan bir arkadaşım "Facebook'u ABD ve Kanada dışında paralı yapacaklar" demişti; ardından sitede global gruplar oluşmuştu bu konu hakkında. Malum, dedikodu dediğin çabuk yayılan, yayıldığı yollarda evrim teorisini imrendirecek değişimlere sahip bir kavram. Gençliğin de "ölürüm de facebook'umu vermem gayrı" triplerinde olduğunu düşünürsek, (Özellikle gençlerin 15-30yaş arası porsiyonu, boş vakitlerinin ortalama %30 unu orda geçiriyormuş, dünya genelinde. ) çok stresli bir haber olmalı. "İlkokul arkadaşlarımızı nasıl bulurduk biz facebook'suz?", travmalara mı gark olsaydık da yitirmeseydik şimdi "taş gibi olmuş" ilkokul arkadaşlarımızı?

-Burda yazın olan bir şeyi anlatmazsam, düşer bayılırım. Gerçekten ilkokul arkadaşlarımdan biri beni yazın eklemeye çabalamıştı, ben reddettikçe de mesajlara boğmuştu. Yazdığı mesajlardan birinde de, koyu Ege aksanıyla (ege aksanıyla konuşulur da, yazmak garip oluyor), ilkokul 5teyken dansa davet oynadığımızı ve benim ona "hayır" dememin onu senelerdir nasıl yaralamış olduğundan dem vurmuştu. 2 saat gülmüştüm, hala daha her aklıma geldiğinde gülüyorum. İlkokul 5'ten akıllıymışım, o zaman oyunda bile hayır demişim, demek ki gerçekten görüşmek istemiyormuşum. Kendimle gurur duyuyorum, aferin bana. -

Konuya geri dönecek olursak; az önceki uzun süreden beri yapmadığım kahve-sigara-kahve-sigara seansında, "beni bu güzel havalar mahvederken", businessweek sayfalarında dolanıyordum. Facebook'un CFO'su da açıklama yapmış: 

"Büyüsek de standard uygulamaları paralı yapacak hale düşmedik kardeşim, meraklanmayın; 'taş gibi olmuş' ilkokul arkadaşlarınızı eklemeye, rahatsız etmeye parasız devam edebileceksiniz."

Kıssadan hisse; araştırıp bakmadan dedikodulara inanmayın. Unutmayın, Elvis Presley'in ölmeyip gizlendiğini; Teoman'ın ise her 6 ayda bir dedikodularca öldürüldüğünü düşünen bir dünyada yaşıyoruz. 
Ve ısrarla karşı çıkın; Facebook'a "Feys" demesinler. Çünkü tikkyleşmiş gençliğimiz, ilkokul arkadaşlarını eklerken, differentiation dalgalarına kendilerini kaptırıp, coolluk statüsünden "feys" dedikçe, sinirlerim bozuluyor, tüylerim diken diken oluyor. 

Benim için, olmadı; şu blogun yüzsuyu hürmetine yapın bunu.

Share/Bookmark

3 comments:

Tugc said...

"Çekil, sen kullanma allahın tikkysi, feysmiş" diyesim geliyor benim.

Huzunbazz said...

msn paralı olacak geyıklerının ewrım teorısınden gecmıs halı senın demen gıbı hala beklıorum ne zaman paralı yapcaklar dıe :(
:P

mustaloba said...

ben icq paralı olacakmış diye hayıflanıyordum en son.
"a new version of your worries is available, check updates" diye bişey çıkıp duruyor. Ona mı tıklamam gerekiyor acaba?

Related Posts with Thumbnails

Arşiv