Aaa ne şirinmiş!

Friday, May 8, 2009 | |


"Lejo" adında, Hollanda menşeili, sadece parmaklar ve 2 çift maket göz kullanarak oynatılan kukla oyunu var. ("mış" aslında, ben daha bugün akordeon videoları aratırken bulup, araştırdım.) Birazcık çocuk ruhunuz varsa, inanılmaz şirin gelen diyalogsuz ve arkaplanda sadece hafif bir müziğin eşlik ettiği bu kukla oyununa, benim gibi bayılmamanız "çocuk" ruhunuzu kaybetmişliğinize dalalet olmaktan başka bir şey olamaz.

Lejo'ya Susam Sokağı'nda rastlamak mümkünmüş aslında ama Türkiye "çocuk" olmaktan ve "çocuk"larını anlamaktan medya dünyasıyla elele kolkola vazgeçmiş olduğundan; biz göremiyoruz. Digitürk ya da türevi kablolu televizyon yayınlarından kullanmıyorsanız; veyahut "Ya benim çocuğum illaki elinde kumanda "babytv, jojo, jetix, cartoon network"te zapzap yapmak zorunda mı; yok mudur "ehiehi" yaparak kıkırdayacağı ve bir şeyler öğreneceği programlar filan" diyorsanız, bi şu Lejo'yu izleyin beraber.

"Ama benim çocuğum yok!" diyenleri de unutmadım.
Siz de sabah kalkıp, "aaa ne tatlıymış" demek istiyorsanız hemen şu dediklerimi yapın.

Şu siteye giriyorsunuz. Ardından ya ingilizceye çevirip, videolara tıklayın; ya da flemenkçesindeyken "filmpjes" in üzerini tıklayın. O kadarcık :)

P.S: Mezun olma stresi beni çocukluğuma yakınlaştırdı.

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv