Çoğunuza kıl oluyorum, elimde değil

Monday, June 1, 2009 | |


Böyle bazı dönemler oluyor, tabiri caizse -bu kalıbı ilk defa kullanmaktan dolayı içimdeki kıpır kıpırlık, geri kalan her şey için blogcard- bokumla kavga edebilirim. Hatta etmek de istiyorum yani. Çevremdeki neredeyse herkes, hatta bazen evrensel küme içindeki en minik partikül bile, sinirime dokunuyor. En yakın arkadaşlarımdan birinin, diğer bir yakın arkadaşıma karşı kendini savunamamış olması mesela. Haddimi bilmesem ve x arkadaşımı (cümlenin başındaki "en yakın arkadaşlarımdan biri" olan hani) yok sayıp, onun kişilik haklarına tecavüz edecekmiş gibi hissetmeyeceğimi bilsem, sanki haksızlığa uğrayan çocuğunun elinden kaptığı gibi "kim yaptı ha, kim yaptı, çabuk göster" diyen cazgır anne modeline bürünevereceğim. -Ve bunu yaparken ruhum duymayacakmış gibi. Annelik garip bir şey zaten bu bakımdan,o konuya girmiyorum. - Bu gereksiz "saygı"dan ötürü yapmayınca ise, sinirim sanki daha mı azalıyor? Yoo. Karşımdaki hissetmiyor, hepsi bu. X arkadaşım, Y arkadaşıma karşı "uğraşmayacağım" dedi diye, "Y" kendinde inanılmaz bir "ama benim süper düper haklı yanlarım var" diye ortalıkta dolanıyor. X'in bu sinirimi bozan sessizliği Y'nin "feci iyi niyetliliği"ni vurgulayıp vurgulayıp duruyor. Bense bu anlarda, ikisinin kafasını da birbirine tokuşturmak istiyorum. Diyorum ya, çok garip bir his.

Diğer kötü yanı, birilerinin beni sevmesi gerektiğini düşünmememden kaynaklanıyor. Yani kardeşim, sen beni sevsen n'olur, sevmesen n'olur diye düşünüyorum bir dolu "tanışıklık" için. Ya da mesela -böyle bir kalıp olduğu hakkında ciddi şüphelerim var, bence yok ama ben yazdım, olacak artık, idare ediverin- çocukken oyun oynamışlığımın olduğu ve öğretmeniyle kıskançlıktan yanıma gelip de "sınavdaki sorular yanlıştı, senin birinciliğin geçersiz, hıh" diyen çocuklara karşı o zaman beynim safsa, büyüyünce de saf olmak zorunda mıdır? Değil bence. Sonradan çocukluk arkadaşlığı sıfatına abanmasını kinayelere dolayarak, "3. kişiler laf taşımış, beni o yüzden aramamış olabilirsin." deyip de, aslında kendi "medeniliğine" methiyeler düzerek, "kızım ve gelinim, sarılın bakayım, ikiniz de boksunuz, heheh" yapmak... Hoşlanmıyorum ya ben böyle şeylerden, bu kadar basit. Seninle konuşmuyorsam, canım istemediğindendir yani. Barbar da olabilirim bunu yaptığım için, sorun değil. Yalancı-riyakar-sahtekar olarak gülüyormuş gibi yapacağıma, barbar olarak; hatta onu geçtim evrimin ilk ucuna dayanan muzseverlerden biri de olabilirim, hiç sorun değil; hayatıma kendimi severek devam edebilirim. O kadar büyümüşlüğüm var, kaldırabilirim bunu ben, merak etme.

Ah Hüsnü, çok zor bu işler şekerim.
Daha çok yazabilirim de, sigara molası çekti canım, gidiyorum ama geleceğim.
Hoşçakal, öptüm.

Share/Bookmark

6 comments:

eğreltiotu said...

benim de bazen içimden böyle nefret fışkırıor böyle kusasım gelior insanların üstüne ve bir sürü de bahanem olabilior o anlarda.

Bugra said...

Sinir güzeldir.. Söylediğin gibi barbar olmak çok daha güzeldir..

$uralarda biryerlerde bir örnek olacaktı.. Hıh " Sen susadığında kimse senin yerine su içemez " çok kli$e bir$ey belki ama az çok anlatıyor durumu.. Kopacağına kesip atmak iyidir.

Senden ba$ka sen yok.. Bo$ver..

Asortik Krep said...

"Al benden de o kadar " desem olur mu..?
Eğer çok samimi kaçmazsa ve sizi kıl etmezse..? :P

Ms. Parilda said...

egreltiotu: Hepimiz tahammülsüsüz aslında da, değilmişiz gibi yapıyoruz sanki.

bugra: Bu güzel olmuş, teşekkür ederim. Ama ben olacağım diye, etrafı fazladan hırpalama riski biraz dengesiz samki, değil mi?

asortik krep: Olur olur. Ya zaten genellikle insanların tekrarlayan davranışları batıyor bana. Onların takıntıları bende takıntı yaratıyor gibi bir şey. Bunu da şimdi buldum. İzninle bi kendimi kutlayıp geliyorum.

Bugra said...

Eğer kar$ında ki insanlar sana zarar verecekler ise herhangi bir konuda senin kırılmandansa onları hırpalamak daha yararlı değilmidir peki ? :)

Ms. Parilda said...

Bugra, kendim olacağına karşımdakine olsun diyerek hırpalamak hakkı bulmuyorum kendimde. Ben sadece uzaklaşmayı tercih ediyorum.
Diğer türlü "minik faşo" olurum.

Related Posts with Thumbnails

Arşiv