Benim torpilim seninkini döver

Sunday, October 18, 2009 | |


Yenibiris'te her hafta yapılan anketler var da, bu haftaki anket cevapları müthiş. Soru: İşinize torpille mi girdiniz? Cevap: Mertlikle 'evet' diyebilmiş bir yüzde 15, korkaklıkla 'hayır tabii ki' demiş bir yüzde 33 ve yüzde 53'lük iğrenç kaypaklar ekibi; 'ben torpille girmedim ama çevremdeki çoğu kişi öyle işe girdi.' Torpilin iyisi kötüsü tartışılır ama bir amerikan kavramı olan 'networking' kelimesini kullanıp, sizinkinin torpil olduğunu söylemekten kaçmak?


Hepimiz torpil arıyoruz, çeşitli kademelerde, 'ya beni tavsiye et'ten, üstten indirmesine kadar yayılan bir skalada. Ben işe girmek istiyorum mesela, sağolsunlar direk benimsettiler yani, başka yolu olmadığını. İlla tanıdık filan varsa aramadan olmuyor. Belki yüzde 5 bir ihtimalle tek dayanağımız torpil olmadan işe girmem mümkün olabilir. Onu bile bekliyorsun yani. Adam referansımı önemseyecek mi, ya benim torpilimi dövecek bir torpil çıkarsa diye filan. Komik mi desem, içler acısı mı, bilemiyorum.Çocuğumuzu iyi bir okula sokmak için, çocuğun sınıfını değiştirmek için, öğretmen,n çocuğumuzu 'temiz' ve 'iyi aile çocuklarının' yanına oturtması için, iş bulmak için, maaş için, hastane kuyruğunun önlerine geçebilmek için... Bunun gibi yüzlerce sebep sayılabilir. Ruhuna işlemiş toplumun bu konuda düzeninin değişmesi, çok zor.


En basitinden şimdi AKP eşi türbanlıları iş gücüne ezici çoğunluklarla sokuyordur, yarın CHP gelir türbanlıları atar, ADD bağlantısını birincil şart koşabilir...Öyle bir bakarız, farkında olmadan biz bile organik ve inorganik olarak gruplandırılıp, satılığa çıkarılmışızdır.

Bundan 6 sene önce bakanlıkta mülakata girdikten 1 hafta sonra sonucu öğrenmek için aradığımızda, adamın cevabı şuydu: 'Şimdilik siz kazandınız görünüyor, yukarıdan bir inme olmadığı sürece siz gideceksiniz.' Öyle yani, biz de beklemiştik kesin sonuçlar yazılsın da, inme filan olmasın artık diye...

Yukarıdan inmeler yüzünden, insanlara gün aşırı inmeler yaşatan bir dünyada olduğumuzu inkar etmeyip, bari cesurca bu pisliği itiraf edebilsek keşke... Yok ama, başkaları öyle gördük, biliyoruz da, biz değiliz yani... Kifayetsizlik noktalarından biri bu olsa gerek...

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv