Uf anam tarza bak bee!

Tuesday, August 28, 2007 | |

1 ya da 2 sene önce, bir arkadaşım “Türkiye’deyken bir dolu kişi peşimdeydi, bir haftalık tatilimiz boyunca sürekli iltifat yağdırdılar” dediği zaman O’na

Hayatım o senin güzelliğinden değil, öyle turiste çok meraklı halkımızın ‘ya tutarsa’ merakındandır” demeyi çok istemiştim.

Yapamadım. Özür dilerim.


Güzel olduğunu sanıyordun ve bundan çok emindin,tamam çirkin değildin de yani şimdi ama bizim standartlarımız için çok da aman aman değildin hani. Ama ah o ‘ya tutarsa’merakı yok mu? İnsan kendi egosunu tavan yaptırır bu sayede. Bir nevi sahte PageRank olayı...
Sana sadece ‘onlar herkese yapar öyle’ demiştim ama kulaklarını tıkayıp, “sürekli bana bakıp, komşuu diyorlardı, en çok benimle ilgilendiler” diye de eklemiştin ve çok mutluydun. Kendi gözü çıkaran "insanlara inanma"mdan sana da bulaştırmak istememiş, bu nedenle “Hadi bakalım..” dan başka bir kelime daha fırlatmamıştım. Ne olur ne olmaz, kaşını gözünü yarardı. Sen de haklıydın, kızmıyorum.


Ama 3 sene önce ise ‘ya tutarsa’cılara yüz veren turist kızların neden böyle bir şey yaptığı hakkında da bir araştırmaya adamıştım kendimi...Beni egosunu takmadan aydınlatan bir stereotipik Norveçli olmuştu.
Çünkü buralarda hiç bir erkek çok beğense bile kafasını kaldırıp bakmaz kolay kolay ve biz de beğenildiğimizi rahat rahat hissedemeyiz. Fakat birileri çirkin veya güzel görünüşlü ilgi gösterdiğinde, niyetleri kötü bile olsa bu beğeniyi hissetmek çok önemli bir hal alıyor.”

Bana kalırsa, ‘ya tutarsa’cılar biraz kendilerini geliştirmeliler. Mesela bir kaç moda dergisi karıştırarak işe başlayabilirler. Diyelim önlerinden geçiyorsun, sıradan bir “of anam, yavrum” yerine,




Yavrum, tarzına bayıldım. O üzerindeki elbiseyle tamamladığın mini ceket ve çanta çok uyumlu olmuş. Bugün favorimsin” gibi yada



anam, güzelsin de o giyilir mi be..O fuşya rengi gömleğin altına o ayakkabılar olmuş mu, aç bi gazete, bak stillere, bak nasıl dayanılmaz olacaksın” türünde alternatif laf atma teknikleri geliştirseler, hem kadınlar eğlenir, hem sokak modası yayılır, hem de ‘ya tutarsa’cılar bir tarz elde etmiş olurlar. Elde var 3 kuş kısacası.


Turistlere de mesela saate bakarak “ what is the time? I love you” demek yerine, “AB’ye girmeyi en çok free roamingle yanına gelmek için istiyorum” tarzında bir yaklaşımda bulunmak kesinlikle yeni bir boyut katar.

Her şey kendini update ederken, lafçılar niye etmesin? Ne eğlenceli olurdu...


Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv