Hadi Miko

Monday, October 29, 2007 | |

Havalar 2 gündür soğuk burada, ondan önceki 3-4 gün de yağmur yağdı, böyle yavaş yavaş. Şimdi hava soğumaya başladı ve herkes şikayet ediyor. Ondan önce de küresel ısınmadan şikayet ediyorlardı. Yaranılmaz yani.
Havanın soğumasına, şimdilik, tek sevinen benmişim gibi görünüyor. Kimi görsem, "çok soğuk, çok üşüyorum, donuyorum" diyor.. "Yaşasın işte, havalar soğudu sonunda, çok mutluyum" diyorum ben de. Bir adet, "manyak mısın?" görüşü atıyorlar üzerime. Ben üzerimden alıp, cebime koyuyorum, belki bir gün lazım olur diye, rafa kaldırıyorum. Havalar Türkiye'de de soğudu mu ki? Çok merak ediyorum. Annemle konuşuyorum, evet soğudu diyor. Koalam da çok güzel hava, ne soğuk ne sıcak dedi. Yok beğenmedim. Soğusun istiyorum ben. Yani şöyle buz gibi olsun. Okullar filan tatil edilsin mesela... Mesela savaş düşüncesindekilerin silahlarının bulunduğu oda donsun, kapıları açılmasın. Tüm dünyadaki silahlardan bahsediyorum. Yani kimsenin silahı çalışamasın...Sopa filan da donsun. Kesici şeyler de donsun. Norveç'te öyle bir soğurdu ki hava, otostop çektiğimiz arabaların kapıları açılmazdı, binemezdik arabaya.. Bak, zaman geçince ne güzel hatırlıyorum o günleri, demek ki kötü değilmiş. Hayat bir süre şöyle bir dursun. Açlık filan olmasın canım. Evlerde yemeğimiz olsun, sıcak da olsun evin içi. Ama hemen kapı önü dondurucu soğuk olsun...Yani kapının veya pencerenin kenarına gidip, komşuyu "sen neden bayrak asmıyorsun, vatan haini misin nesin" diye taciz edemeyelim diyorum mesela. Ya da elimize taş alıp, masum Doğu ve Güneydoğu asıllı birilerinin kapısını,penceresini kırıp dökemeyelim sebepsizce. Yani öyle soğuk olsun ki, kapı dışarı çıkamayalım ciddi ciddi. Bir süre çıkamayalım...Ve düşünebilelim evde...Bir vicdanımızı elimize alalım diyorum, hani şöyle empati olayı, genelleme yapmadan önce...Uzun saçlı birini yolda tutup tehdit ettirmeyecek, rockbarları bastırmayacak bir düşünce. Hani ne, nereye ait şöyle bir yerleştirecek düşünce. Teröre destek filan vermiyorum, lanetliyorum ben de..Şimdi kesin yine saçma sapan "terör destekçisi, vatan haini" damgası atarlar bana. Neyse, ona alıştım artık.Ama ben diyorum ki, sinirinizi bir düşünerek ortaya çıkarın mesela... Yani , "bak benim sinirim elimde, hava da soğudu; kar topu yapacağım sinirimi ben, şöyle doğuya doğru fırlatacağım, artık kime denk gelirse" demeden... Hani her şeyi de gözden saçmaca çıkarmadan... Düşünerek...Elimizi kalbimize koyarak... Okudunuz mu Yıldırım Türker'in bugünkü yazısını... ? 8 asker hakkında yazmış...Hani aklımızdan kayıp da gidiveren 8 asker...Hani ordunun ailelerine, esir alındıklarını bile söylemeyi, akıllarından bir an kaçırmış olanlardan... Hadi artık hava daha da soğusun... O kadar soğusun ki, akması dört gözle beklenen kan donsun. Akmaktan vazgeçsin...Soğuk diye caysın akmaktan mesela... Evet çok soğuk olsun istiyorum... Hadi Miko... Yap bir babalık....Soğut daha da... Ama bak Miko, anlaşalım, ölüm olmadan soğut...Sen ölüme engel olacak şekilde soğut, bir de sesleri de soğutabilirsin... Diğer soğumasını istediklerimi yukarıda yazdım zaten. Sana güveniyorum Miko...
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv