Yan düşmüş 8

Tuesday, October 30, 2007 | |

Ludmilla beni mimlemiş. Kendimizi anlatan 4 dize bir şairden konumuz... En sevdiğim şairlerden başkalarına bakamazdım tabii ki ben. O yüzden iyi bir filtre oldu aynı zamanda. Özdemir Asaf,Turgut Uyar,Metin Altıok ve Nilgün Marmara benim as'larım. Özdemir Asaf koştu yardıma bu sefer.. "Ben" diyince, akla en çok gelen şeyler, içinde geliş - gidişler, delilikler ve deniz geçen bir şey olmalıydı. Ve işte karşıma çıkan...Denizin delisi, Özdemir Asaf'tan. Ben şiirin hepsini koyacağım buraya, yarım kalmasın diye, ama anlatan 4 dizesi kırmızılanacak...
Denizin Delisi
Unutmak mı? Delisin...
Gitmesemde bekler orada deniz.
Gelirsem, bilmelisin
Benim beklememdir burada deniz.
Gitmek gibi geleceğim
Denizin delisine
Delinin denizi gibi
O ne kadar giderse...
-Özdemir AsafŞimdi söyle bakalım bana sevgili; ben miyim deli olan, sen deniz; yoksa içinden denizler geçen su dolu olduğumda, sen misin deli olan? İkisinden biraz mıyız acaba? Yoksa ikisinden sığmayacak kadar çok fazla mı? Dün geceden beri düşünüyorum..."Gitmek gibi gelmek" söylemini.. İnsan nasıl gider gibi gelir diyorum? Yani hem bana uyduğunu hissediyorum, hem tam açıklayamaz gibiyim sanki. Gitmek bana kaçışları hatırlatır hep... O zaman "kaçar" gibi, kimseyi istemezken, ister gibi; varış yerini belirler gibi, gider gibi, varmak... sana varmak... Hani nereye kadar giderse...Belki de yan düşmüş 8'dir gideceğimiz yer... Ben de; Sütlü Hanım, Ayşe ve Jelatin'i mimliyorum o zaman.
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv