Kuzey Parıldakları

Saturday, October 6, 2007 | |

Odamı topladığım zamanlar, yani dağınık olmadığım zamanlar, aynı zamanda benim nostaljik bir yolculuğa çıkma cesaretini gösterebilmiş ve yan etkilerini dava etmeyeceğime dair birkaç belge imzalamış olmam demek... Yatağın yanında, pantalonlarımın cebinde, defterlerin arasında, kısacası kenarda-kıyıda-köşede gizemli üçlüsünden herhangi bir şey çıkabilir... Ne kadar çok şey yazıyor olduğumu da böyle zamanlarda anlıyorum aslına bakarsanız. Aklıma bir şey gelince koşturup bir şeyler yazıp geliyorum. Bugün bir de fotoğraf çıktı...Northern Lights (Kuzey Işıkları)* ve fjord karışımı bir şey...3 sene geçmiş, ne garip...Ben sanki hep o 3 sene önce ve şimdi ikilisinde ilerliyorum. Arada belli başlı şeyler dışında hiçbir şey olmamış gibi. Si-men bana "kuzey ışıklarını, hem de lisede görmüş birisi olarak çok şanslısın" dedi...Bense şans olup olmadığını çok da düşünmedim, bilmiyorum da açıkçası. Tek bildiğim, o kuzey ışıkları yüzüme vurduktan sonra hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığı... Kuzey ışıklarının sıklıkla görülmesi gereken şu günlerde fotoğrafı görmem ve zamanın bu zamanlar olduğunu hatırlamam ufak bir tesadüf oldu. Ama tesadüf diye bir şey yokmuş..Kim demişti, hatırlamıyorum...Belki de yoktur gerçekten. Zaten kuzey ışıkları burdan görünmüyor. *Kuzey Işıkları genelde fotoğraflarda hep yeşil olarak görünüyor ama bir çok farklı rengi vardır. Ben yeşil, sarı ve kırmızı renklerini görmüştüm, ama gökkuşağının 7 renginden herhangi biri olarak çıkabilir karşınıza. Mevsim dönümlerinde görülmesi olasıdır, sokak ışıkları teker teker söndürülür ve yere yatıp izlersin....İlk gören " northernnnn liiiigggghhhtsss" diye bağırır, biz de hemen çıkardık dışarı. Kutuplara yakın ülkelerde görülür, güneş ışınlarının mevsim dönümlerinde kutuplardan yansıması nedeniyle olur..Bu da bir dipnot olsun. Ve artık havalar soğusun, sıkıldım...Küresel ısınmayalım artık....Bu yazı da aslında tek bir cümle olacaktı, yine dağları yazmışım...Çok konuşuyorum...Susayım mı acaba?
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv