Soğuk çorba kıvamlı ses

Wednesday, October 3, 2007 | |

Bir gün sağır olacağım, biliyorum. Ama yıllar önce televizyonlarda oynayan; "Akbank'a mı gidiyorsunuz", "Hayır, akbanka gidiyorum", "Aa ben de sizi Akbank'a gidiyorsunuz sanmıştım" manasız diyoloğunu yapan, iki yaşlının oynamış olduğu reklamdaki sağırlık kıvamına erişinceye kadar, içime işletmiş olduğum müzik oranını 2 çarpı Maksimum yapmış olmayı ümit ettiğim kaçınılmaz bir gerçek. Kısık sesle müzik dinlemek soğuk bir çorbayı bir dikişte içmek gibi. Yani Magnum yemek gibi ne kızgın kumlardan serin sulara atlamak kadar seksi, ne de eğlenceli. İnsan zaten müzik dinlerken yanındakinin ne dediğini duymamalı bence, neden dinliyor ki yanındakiyle konuşmak istiyorsa? Hakaret bu müziğe... "Al kısık sesini de git" durumları yani. Nasıl olsa kısık sesini alıp gidenler de sonradan bana oy verecektir, gördük. (Foundation of Alakasız iki şeyi birbirine bağlama + intermediate içimdeki eskimiş gündemi atamama ) Metallica'nın en güzel şarkısı Fade to Black, Marilyn Manson'ın In the shadow of the valley of death, Iron Maiden'ınki de Dance of Death'dir. Ve bu şarkıları kısık sesle dinleyince hiçbir zevk alamam. Benim düşündüğüm gibi düşünmüyorsanız, sizi sevmiyorum. Nokta. Belki de virgül... Evet virgül, çünkü Pink Floyd'a bayılmama rağmen onların müziği çok rahatlatıcı olan Julia Dream şarkılarına, sırf adamın dudakları pıtırdıyor ve ağzını ufak ufak şapırdatıyormuş sesini algıladığımdan, tahammül edemiyorum. Bir de alta dipnot sorusu, Frank Sinatra'nın "I did it my way" şarkısı ile Gypsy Kings'in "A mi Manera" şarkıları aynı. Kim kimin coverını yaptı, bir de sözlerini değiştirdi? Cevabı ne olursa olsun, yo se que no vendras (Gelmeyeceğini biliyorum) şarkının başına, Sinatra'nın I don't know, the end is new (Bilmiyorum, son çok yeni) başlangıcından daha melodik oturuyor. Bu konuda aynı fikirde omayabiliriz, severim yine de sizi. Bu aralar bulunma olasılığım en fazla olan yer, gece, kulağımda müzik (iPodumdaki eski müziklerimi laptobuma aktaramıyorum ve garip bir şekilde iPod sadece istediği şarkıları çalıyor, istemezse eğer benim çaldığım şarkıyı duruveriyor. Ne kadar asil ve kişilikli,gözlerimi yaşartıyor...iPod'um bile manyak benim, zaten shuffle kendisi ve ileri tuşu bozuk -evet bu o yıkanmış olan iPod- bir de sadece istediği şarkıyı çalıyor sadece.)-cümleyi bitirmeyi unutmuşum, tekrar okuyunca farkettim. Neyse bitireyim, en fazla bulunma olasılık mekanı; yurt önü taş üzeri, son ses sağırlık, "bana öyle bakma çünkü seni duymuyorum" seviyesinde, böceklere kucak açacak gibi başımı üzerine çalıların sarktığı duvara yaslamak.Gözler tabii ki kapalı. Hiç sahip olduğunuz teknolojik aletle konuşur musunuz? "hadi canım, yapabilirsin, yürü beee" filan der misiniz? Ben çok sık yapıyorum da...

Fotoğraf xemotearzx.deviantart.com 'dan alıntıdır.
Bakın şarkı yollama biraz yavaşladı mı ne ?
Bu arada Iron Maiden'ın zaten 4-5 albümü var elimde,
o yüzden onu seviyorum diye yollamanıza gerek yok,
bilinçli bir "isteyenin bir yüzü" durumu işte...

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv