Yeni grup bilmem ben

Wednesday, October 17, 2007 | |

Konu müzik olunca; "yeni"ye çok da kolay adapte olamayan biri olduğumu artık kabullenmenin zamanıdır sanırım. Yeni grupları sevemiyorum. Belki birkaç şarkılarını, ama hepsi o kadar. İtiraf ediyorum. Ben yeni grupların çoğunun ismini bile bilmiyorum. Önüme koysanız da ayırt edemem, hangisi nereliymiş, gruptakilerin isimleri neymiş, şarkılarının adları neymiş falan filan. Yok olmuyor. Yani böyle hava atmak için arada araştırıyorum filan ama, pek ilgimi çekeni yok. Bir kere birbirlerine aşırı derecede benzediklerini düşünüyorum. Mesela alternatif rock gruplarının hepsi birbirine benziyormuş gibi geliyor. Ve hatta bilmediğim bir şarkı dinletseniz, bunu a-radiohead b-placebo c-coldplay d-portishead mi diye bir soru sorsanız. Ben "e" derdim. Büyük ihtimal uydururum filan yani. Biliyorum bu gruplar yeni değil. Ama benim için yine de "yeni" kategorisinde onlar da. 90larda kurulmuş olmaları benim için "yeni" damgası yemelerine yeterli. Yeni dönem olarak da belli başlılarının tüm şarkılarını sıkılmadan ve severek dinleyebilirim. Mesela, HIM ve Muse. Marilyn Manson da yeni kategorime girer. O da bu grupta evet. Ama bunların dışında diğer gruplardan sevdiğim şarkılar tabii ki olur, hatta bayıla-da-bilirim. Ama yine de yine kim söylüyor unuturum. Eskilerde takılı kalmış biriyim ben. Psychedelic rock ve heavy metal en sevdiğim türler. Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen, Metallica ve tabii ki Iron Maiden en sevdiğim gruplar. Yok yani, onlarsız anlamsız oluyor benim müzik listem filan. Onların dışında Guns'n'Roses,Rolling Stones, Deep Purple, Who, AC/DC filan da var tabii ki, ama onlar 2. sırada gelirler. Yenilere alışmak da istiyorum, ama onları atalarını kucakladığım şekilde kucaklayamıyor kulağım. Ne yapalım? Kulaklarım da eski zamanda kalmış oluversin benim yani... Yenilerden Indie sevmeye başladım biraz, ama o türde de bir dolu grup var, onları da karıştırıyorum :( Bu konuda dertliyim ben okuyucu. Ne yapsam? Aslında bütün bunları Pink Floyd'un Nobody Home şarkısını dinlerken düşündüm. İçinde nobody ve home geçen yeni ve eski bir dolu şarkı var. Popüler bir kombinasyon yani. Buna benzer diğer bir kombinasyon ise ; "wish you were here". Ama bana sorarsanız, en iyi "wish you were here", Joe Satrianni tarafından yapılmış beste. Dinlerken sakinleştirme etkisi filan var. Joe Satrianni bu sene İstanbul'a geldi, gidemedim. İsterdim dünyanın en iyi 3 gitaristinden biri olan bu şahısı sahnede izlemeyi. Kısmet falan filan gelmez bana, ama cidden kısmet diyoruz bu seferkine. Neden bunları yazdım ben de bilmiyorum aslında, öyle aklıma geldi sadece. Maksat değişiklik olsun. Ne demiş Pink Floyd;

"And that is how I know
When I try to get through
On the telephone to you
There'll be nobody home"
"I've got a strong urge to fly
But I've got nowhere to fly to ".
Okulum bitse, Latin Amerika'ya gitsem. Peru, Bolivya, Arjantin'de gönüllülük yapsam... Gelir miydin Sen de benimle?
*Fotoğraf anahita.deviantart.com'dan alıntıdır.

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv