Seni "Artiz" yapacam

Friday, January 11, 2008 | |

Gazeteden haber okumayı, yayılıp gazetenin az da olsa ellerimi boyaması deneyimini seviyorum. İnternet her ne kadar süper bilgi erişim kaynağı olsa da, gazeteye somut olarak dokunabilmek hoşuma gidiyor.
Bu sabah dışarı çıktığımda yine gazetemi aldım, bir açtım, AKP'nin Malezya'sından sonra, CHP de model olarak İtalya'ya sarmış. Malezya mı, İtalya mı daha iyi tartışmasına girmeye niyetim yok. Girenler yeterince girip, bunu tartışıyor, onu bunu araştırıyordur zaten. Ama bana ilginç gelen, bir adamın bile kalkıp,
"Ya kardeş, biz neden illaki birine, bir yere benzemek zorundayız, iyi uygulamalar koyup kendimiz gibi olsak olmuyor mu?" dememesi.

Kimsenin aklına bu düşüncenin gelmediğine inanmıyorum yada inanmak istemiyorum. Onlar da beni aksine inandırmıyorlar ya zaten, neyse. Özenti olmaya bu kadar hevesli olmamız şaşılası.. İlla bir abla, abi, benzeyecek bir şey seçmek için ölüp gidiyoruz. Yapmamız gerekenleri, ihtiyaçları değil de, özenecek kimi seçsek de, ona benzesek acaba diye düşünüyoruz. Hah son nokta olarak da, hem benzemeye çalışıp, sonra kalkıp bizi "benzetmeye" çalışan başkalarını(kişi,ülke,vs hiç farketmez) sürekli suçluyoruz, yok o düşman, bu düşman diye. "Beni artist yap" diye arkasında koşup duruyorsun resmen. Sen "benzemeye" bu kadar hevesli olursan, adamlar da istediği gibi "benzeTme"ye çalışır, niye gücüne gidip ağlıyorsun ki sonradan tükürük ve küfür saçarak anlamıyorum.
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv