ABD seçimlerindeki eyalet yarışları arasında politika

Thursday, February 7, 2008 | |

Amerikan gazetelerine hala daha pek alışabilmiş olduğumu söyleyemem. İleri-geri gitmelerden ve gazetenin boyuna olan uzunluğuna inat, enine daracık duruşu, gazeteyi okumaya çalışırken, kendimden 50cm uzağa kollarımı uzatmama neden oluyor.
Gerçeği söylemek gerekirse, başlıklar haricinde burada pek de gazete okuduğum söylenemez. Türk haber sitelerinden ve de gazetelerin portallarından başka, BBC yada Herald Tribune'den öteye pek gitmiyorum.
WSJ(Wall street Journal) okuma yükümlülüğüm bulunmasıyla beraber, ki bunu yapmamı istemelerinin nedeni piyasa hakkında fikrimiz olması iken, ben WSJ'de de ülkelerle ilgili genel haberleri okuyup piyasa, hisse senetleri, dow jones, nyse haberlerinin olduğu kısmı kenara bırakıyorum.
Arada bir NY Times okuyorum ama o da yurda her zaman gelmiyor. USA Today'deki haberleri de pek sevmiyorum. Özetle burada gazeteler çok da ilgimi çekmiyor.
Ama nedense bugün okuyasım geldi. Etrafta gördüğüm tek gazete de USA Today'di. Bir tane alıp cafeden çıktım. Maksat dersim için gerekenleri okumak yerine, bari neler oluyor öğrenelim..
Tahmin edildiği üzere, haberlerin çoğu-ilk sayfanın tümü ve ondan sonraki 7 sayfa kadar-sadece seçimlerle ilgili.
McCain,Huckabee,Obama,Clinton... ABD ne zenci, ne de kadın bir başkan seçer. Cumhuriyetçiler de bunun zaten farkında, en azından McCain'in konuşmaları fazla kendinden emin. "Cumhuriyetçilerin kazanması kaçınılmaz, o yüzden zaten şanslıyız" gibi iddialı sözler sarfetmiş. Bakalım, evet, 5. sayfada.
Ama benim ilgimi çeken 7. sayfa. Oy kullananların görüşleri hakkındaki yorumlar yani.
Neler var...
Büyük çoğunluk hangi başkan seçilirse seçilsin vergilerin artacağını, Çin'den daimi olarak borç alamayacaklarını düşünüyor.
Emekli peyzaj mimarı George Richardson mesela, Obama'ya oy verip, tarih yazmaya yardım şansını kullanmak istediğini söylemiş.
Bir de Clinton'ın deneyimlerini, sicilini ve kocasının sicilini sevdikleri için Clinton'ı isteyenler grubu var.
Şaşırılacak sayıda kişi Irak'taki savaş hakkında bir şeyler yapılmasını istediklerini de dile getirmişler. Hatta 31 yaşındaki Chicagolu (bu arada Chicago'da Obama lider olarak götürüyormuş en son) Genaro Perry kişisi; daha önce kendini oy kullanmak zorunda hiç hissetmemiş ama kararını değiştirmiş. "Oradakiler, Irak'takiler, ölenler benim annem babam da olabilirlerdi. Orada benim oy vermem için ölen insanlar var" demiş. Demokratlardan kime oy vereceğine de karar verememiş ama "oy hakkımı kullanmalıyım, yapmazsam bu yanlış ve tembelce olur" demiş bir de. Oy kullanma hakkında "tek bir oyum var ama bu bir fark yaratabilir" diyenler de var, özellikle gençler ve oyunu ilk kez kullanacak seçmenler arasında.
Üniversite öğrencileri ise ne Obama'ya ne de Clinton'a zenci yada kadın oldukları için oy vermek istediklerini söylememişler.
Şaşılacak şekilde 20 yaşındaki 3. sınıf öğrencisi Heather; "bugünün gençlerinin siyasette seslerini duyurmaları gerektiği fikrine geri dönebildiğini" söylemiş.
Ben tam, "tabii evet, o yüzden hiçbir şey bilmiyorsunuz soru sorduğumda değil mi? " diye içimden geçiriyordum ki; Richard isimli 19 yaşındaki gencimiz Heather'ın sözlerini kesip; "ben öyle düşünmüyorum, arkadaşlarımın umrunda değil, McCain hakkında bir şey söyledim, kim olduğunu bile bilmiyorlardı" demiş.
"Aferin Richard, en azından arkadaşlarının ve bir dolu yaşıtının beş para etmediğinin farkındasın" dedim bu kez içimden.
Son olarak da;haberi şöyle özet geçersem, ABD hala üniversitelerinde ufak faşistler yetiştirmeye devam ediyor. 18 yaşındaki başka birisi bir dolu arkadaşının savaşı destekliyor olmasını nasıl yadırgadığını söylemiş.
İçimden bu kez sustum. Bir şey dememe gerek olmadığını düşündüm.
Zaten saat de 11buçuk oldu ve ben hala ödevlerimi yapmadım.

Ben ne mi düşünüyorum? Umarım ABD vergileri arttırmaz da; Çin'e karşı borçtan batar gider günün birinde, ben de kahvemi ve sigaramı alıp izlerim diye düşünüyorum. Hah tabii bunların hemen bir sonraki seçime kadar olmayacağını göze alırsak; Obama'nın kazanmasını isterdim, ama o da olmayacak. Benim Obama'yı istememin nedeni de çoğunlukla "reverse discrimination" sebepleri ile alakalı.

*Fotoğraf kathrs.deviantart.com'dan alıntıdır.

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv