Böcek

Saturday, February 2, 2008 | |


Tüm gece böceklerle uğraştım. Rüyamda. Duvarda, yastıkta, elimin üzerinde, bacağımda, vücudumda, yorganın üzerinde, yerde, uçan bir dolu böcek... Kocaman, küçük, orta boy, siyah, renkli, kocaman gözlü, kanatlı, kuyruklu böcek böcek böcek...
Sevimli de bir hayvan değil ki, tabiri hayırlı bir şey bile olsa rüya görme aşamasında insanın içini bulandıran bir olgu kendileri.
Sevdiğim tek tür böcek de İpek Böcekleridir zaten. Küçükken ipek böcekleri beslerdim. Hatta bu bizim oralarda, benim dönemim ilkokul çocukları arasında bir gelenek halini almıştır. Gider ipek böcekleri alırsın, bir dolu da dut yaprağı toplarsın, karton kutuların içinde kımıl kımıl ipek böcekleri. O sıralarda ipek böcekleri kurtçuk halindedirler, misal ben elime alır, kolumda filan gezdirirdim. Çocukluğunda benim kadar ödlek olan birisi için, aslanla gezintiye çıkmak kadar büyük bir şeydi bu.
İpek böcekleri güzeldir, hatta sevimli olan tek böcek şeklidir. Ama rüyamda gördüklerim kollarımda gezdirmiş olduğum kurtçuklara hiç benzemiyorlardı.
Yine küçükken arkadaşımın ördeği için çekirge toplardık. Parka çekirge toplamaya giden çocuk sürüsü..Evet onlar bizlerdik.

Ama hayır, rüyamda gördüklerim çekirgeye de pek benzemiyorlardı.

Sevgili günlük,
Bu sabah rüyamda gördüğüm çeşitli böcekler yüzünden erkenden uyandım. Tüm vücudumda böcekler varmış gibi korkuya kapılıp, yeniden uyuyamadım. Belki de böcekler gerçekten varlardı ama sabah gözlerimle karşılaştıklarında, yakalanma korkusu ile kaçmışlardı. Bilmiyorum. Yine de, şu anda o böceklerin yanımda olmaması huzur verici. Ama ben dayanamayıp ilk kez rüya tabirlerine baktım, böcek ne demek diye. Rüya tabirlerinin hepsi de birbiriyle çelişiyor, onu farkedip efkarlandım. Hem elinde , vücudunda böcek görmek hayırlı bir haber demektir diyor; hem de böcek öldürmek işlerin başkaları tarafından elinden alınacağına işarettir. Sonra dayanamaıp başka sitelere de baktım; oralarda hem rüyada böcek görmek hayırlı bir şeydir, hem de zayıf düşman demektir diyor. Üstelik bunları aynı paragrafın içinde diyor.
Rüya tabirleriyle ilk karşılaşmam kendileriyle son karşılaşma isteğimi arttırdı.

Pardon, uğur böceğiniz var mıydı? Bir dilek dileyecektim de. Çok lazım ve onsuz olmuyor..

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv