Buse'ye

Tuesday, February 5, 2008 | |

5 sayısını hep sevdim.. Bugün de ayın 5'i. Birden yıllar öncesine gittim..
Taa annemin bana bir kardeş isteyip istemediğimi sorduğu yıllara. Hoş çok da önemli değildi benim isteğim, çocuk yapıldıktan sonra sanki ben "yok istemiyorum, ben almayayım" desem geri yollayacaklar.
Ama bir fark vardı. Ben kardeşim olsun istiyordum. Çok hem de. Oyuncak bebek olarak gibi mi görüyordum bilmiyorum ama onun bize katılmasını istedim, tüm kalbimle. Şartlarım vardı tabii. Yeşil yada mavi gözleri olmalıydı, sarışın yada kumral olmalıydı, ama eğer saçları kıvırcık olursa kesecektim.
Sonra sen doğdun Buse.. Hatırladığım şey, doğmadan önceki gece annemin bir şarkı eşliğinde benimle oyun oynaması ve durduğunda "ben kesin yarın doğururum" demesi ilk olarak. Ertesi gün, 5 şubat 1994'de, annemi hastaneye götürdükten sonra evde beklemek zorunda kalmıştım. Ta ki haber gelene kadar... 15 dakikada doğmuşsun, hemencecik. Beni de getirdiler yanınıza ve aklımda ilk beliren koskocaman yeşil-mavi gözlerinle kirpi saçlarındı. "Bu aynı Tuğçe" demişlerdi ve ben inanılmaz sevinmiştim. Tam da istediğim gibi olmuştun. Kıvırcık saçların yoktu, kumraldın ve yeşil gözlerin vardı...
Ara ara "bir an önce büyüse ya bu çocuk" dediğimi hatırlıyorum. Çok küçüktün, hep küçüktün.. Ben ilk erkek arkadaş edinirken mesela, erken ergen triplerindeyken, sen okumayı yeni öğreniyordun. Ufacıktın ama ne zaman ağlasam, herkesten önce yanıma gelip küçücük ellerinle gözlerimin içine baka baka " ablacım ağlama nolursun" derdin.
Şimdi büyüdün.. Ben şöyle geri bakıyorum da, küçücük ellerin artık benimkilerden daha büyük ve "küçük elli" diye sen benimle dalga geçiyorsun...
Akşam üzeri yemekten dönerken dün, 3 kişi kardeşlerimizle gezip gezmediğimizi konuşuyorduk... "Az kaldı" dedim ben..."Az kaldı, 2-3 sene kadar sonra benden kocaman kardeşim" olacak..
Şimdi öyle büyüdün ki, bir şeyler söylediğinde onları diyenin o ufak yatakta yatan kocaman yeşil gözleriyle bana bakan bebek olduğuna şaşıyorum çoğu zaman..
Havaalanlarında beni ilk karşıladığın zamanlarında omzuma bile yetişmiyordun... Şimdi...

"Abloş"un seni çok seviyor... İyi ki doğdun...
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv