Sen benim arkadaşım mısın?

Friday, March 14, 2008 | |

Bundan birkaç hafta önce yemekhanedeki yuvarlak masaların birinde otururken herkesi en az birkaç dakika suskunluğa iteleyip, kaşık-çatal tınlattıracak bir şey söylemiştim sanırım. Söylediğim şey, masanın üzerinde bulut olup, düşmüş; tabaklarımıza çarpıp kırılmıştı bir de.

"Biz burada olmasaydık, hiçbirimiz arkadaş filan olmazdık bence. Belki 1-2 imiz."

Yok ya, değil öyleleşmişti herkes. Gayet öyleydi, bugün de bunu kanıtladı kendisi dediğim.
Devrik devrik cümleler, vodka içmiş olmalılar..

"Arkadaşım" mı demeliyim bilmiyorum bile, dedi ki;
-Solcular ve sol düşünenler en aşağılık ve en gereksiz insanlardır.
Cümle neresinden tutsam bilemedim bile denilmeyecek bir halde. Halıya döküldü cümle.
Ardından yeni bir cümle geldi;
-Bence zaten asimilasyon gereklidir.
Odamın hepsi bu cümle oldu, kırık kırık bir dolu cümle parçaları. Saatlerdir tartıştığım şey aslında boşuna çenemi yormammış, niye konuşuyormuşum ki diye bir düşünce kümesi geldi dilimin ucuna kadar, sustum.

"Bence artık sen konuşma, çünkü senin arkadaşım olduğunu kabullenmem çıkmaza girmiş durumda zaten, zorlama." dedim.
İçimden mi yoksa dışımdan mı dedim hatırlamıyorum şu an; ama konuşmanın sonrası olmadı, telefonu alıp yemek siparişi etmek için merdivenlere ilerledim. Dememiş olsam bile, anlamış olmalı.

Onun için üzüldüm, hep aynalarla yaşamak, klon klon gezmek gibi...
Üzüldüm, Var olan şeylerin hepsinin aynı olduğu çıkmazında yaşamayı kabullendiği için.
Aynı olmaya zorlamayı, zorlanmayı; zevkler ve renkleri tartışılır gördüğü,
Her rengin mavi yada sarı yada pembe olmasını istediği,
onca rengin hiçbirini beyninde bi boka benzetemeyeceği,
ve hazırolda durup, mutluyum paşam! diyebilecek yürekte olduğu için.
Hmm evet tabii bir de; "bana savunduğun "devlet toplumun refahı için yapar her şey"i ezberinden bir tane dolu dolu refah söylesene" dediğimde; "ya ama siz de.." cevabı verdiği için..

Bu arada youtube yine kapanmış, hayırlı olsun. Komplekslerden kurtuluruz inşallah diye dua edeceğim bu gece, söz. Kabul olur ve ben görür müyüm kabul olursa da bilmiyorum ama, bir deneyeyim diyorum.
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv