Another Radio Song

Thursday, April 24, 2008 | |

"Nefes alabiliyor muyum acaba?" diye sordum. Cevap sinir bozucu nitelikte ve fantazik geldi. Tokat atmak istedim kendime, cevap öylesine fantazikti yani. "Şoktasın galiba?" sorusuna cevaben bir tokat. Kim şoktaysa çıkıversin, farkında olmadan şoklar içinde yaşayansa şayet o - yada şayet oysa şoklar içinde yaşayan - , artık çıkıp geliversin, yanımda beliriversin diye. Parmakla sayılabilecek kıvama eriştim, her şey ters denklem halindeymiş gibi. Ayaklarımdan biri ileri, diğeri geriye dönük.
Cevap?
Aa evet, cevap. Alamıyormuşum. Aldığımda da gerçek olarak garip ağrılar var. Metaforik ele almayı da deneyip, "o zaman yaşamıyor muyum?" dedim. "Yaşamıyorsun" dedi. "Yaşadığımdan emin değilim ama yaşamadığımdan da değilim. İnsan yaşadığını nasıl anlar ki zaten?" sorusu aptalcaydı sanırım. Ağzımdan kaçtı. Çok konuşmanın kötü etkileri var, frenleyemiyorum. İnsan yaşadığını sahiden anlamıyor. Ne yani 3-5 insan seni-beni-onu görebiliyor diye yaşıyor mu sayılıyoruz?

Yağmurlar durmak bilmedi ve düşündüm de, bir gün kitap yazacak olsam, aslında senaryo yazacak olsam, sonunu nasıl bitireceğimi buldum. Kahramanı öldürürdüm. Hiç haberi yokken hem de. İleride bir şeyler yazarsam, ilk kitabı okumanızı yada sonunu merak etmenizi de böylece baltalamış oluyorum. (Kitabın sonunu açıp ne olacakmış diye önceden okuyan biriyseniz o ayrı tabii.)

"Bardaktan boşanırcasına yağmur yağmıyormuş gibi, yürüyüşe çıkmak istedi. İlk iş gökyüzüne baktı. Ardından yolun ortasında durup, bir elini uzatıp yağmur damlalarını yakalamak - belki de onları mıncıklamak - oldu yaptığı. Ağzını açtı yağmura karşı, içine de girmeliydi damlalar, dilini bile çıkarttı gökyüzüne. Yaptığı komiğine gitti, kamera arandı, bulamadı. Kulaklıklarını takıp, son ses açtı sonra. Arkasından gelen arabaların sesi kaybolmuş, onları ışıklarından tanıyordu. "Bu kadar mı? Nerede başlar, nerede biter? Nerede ve neden bitmeli? " diye sordu, "bitmesin" dedi bir de içinden yüksek sesle. Kafasını karıştıran soru ve yükses sesli müzikten, arkadan gelen arabanın ışığını farketmedi, araba çok yakındı artık. Yana seyirterek, başını çevirdi, 2 yuvarlak ışık huzmesiyle karşılaştı.. Ne olduğunu anlamadı. Müzik çalar "another radio song" isimle şarkıya geçmişti bile..."
Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv