O zaman aşık olduğum rüzgarlar esti esti, geçti...

Saturday, October 3, 2009 | |


Sertab'ın 'Sakin ol' albümü çıktığı sene Kuşadası'ndaki tek önemli ve yegane meşgalem, bahçede deneysel tavırlarla uğraştığım, 'çamuru doğru kıvama getirmeliyim' oyunumdu. Her 'şşt şşt' de biraz daha su, sonra olmadığını farkedip, her 'sakin ol, sinirlerine hakim ol'unda da biraz daha çamur diye devam eden bitmez tükenmez ritüeli kuzenimle yapmaktan bitip tükenmiştik. O albümü tüm yaz üst üste dinlemiş olmanın ve yaz tatilinin büyük kısmını çamur yapmayla geçirmenin etkisiyle, ne zaman o şarkıyı düşünsem aklıma çamur, ne zaman telaş içinde çamur oynayan çocuk görsem aklıma 'şşt şşt sakin ol' geliyor. O yazdan bu yaza kadar, Sertab'ın hiçbir şarkısı bana bu kadar belirli bir dönemi çağrıştırmamıştı, hatta hiçbir şarkısını o kadar çok ardarda da dinlemedim. Bihter'li Behlül'lü dizinin sezon finalinde çalmasıyla da hemencecik ünlenen şarkının herkes tarafından sahiplenmesini göz ardı ederek, akustik versiyonu benimdir diyorum... Deniz kenarında karamsarlığa gömülmekten yorulup, sakinleşmeye çalıştıkça ve arada güzel şeyler olma bekleyişini hissettikçe dinledim, dinledikçe ruh halime uygunluğunu hissettim... Deniz-karpuz beklentisinin mutluluğu da olsa rutinlikten ve çok düşünmekten kaçılmayan uzun yazın tek özetidir 'Bu Böyle' benim için... Biraz da söyleyeni sebebiyle çamur oynadığım günleri hatırlatması var tabii ya, o zaman çamurlu halimden mutlu oluşumdan güzeldi, bu yaz melodiden...

Share/Bookmark

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Arşiv